Kampania SEO - dowiedz się więcej o ofercie na https://seo4.net
Firmy i właściciele stron internetowych, którzy marzą o tym, by dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podjęcie działań na własną rękę. Nie dysponując rozeznaniem w problematyce SEO i nie obserwując na bieżąco komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Druga droga to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając speców od SEO w pracują tam również osoby od kampanii Google Ads, content marketingu, kodowania czy projektowania graficznego, które służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Zalety profesjonalnej agencji SEO
Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się podczas poszukiwań firmy, która podniesie naszą widoczność w SERP? Polecamy postawić na agencję, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych marketingowych i kreatywnych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, że posiada ona ogromne doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować pokaźne portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO zazwyczaj dodawany jest dział „Case study”. Przed podpisaniem umowy trzeba przeczytać opisy takich przypadków, aby samemu przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa transparentnie: informuje o harmonogramie zadań na najbliższe miesiące, a także dostarcza sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.
Druga nie do przecenienia kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie strategii prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania pracownik doświadczonej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej wszechstronnej oferty. To dane, których nie można wyszukać na własną rękę online, jak przykładowo informacja o realizowanych uprzednio pracach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach bądź produktach, które chce wypromować.
Jaki system rozliczenia z agencją SEO jest najkorzystniejszy?
Przezornie należy podejść do agencji SEO, które proponują typ umowy z opłatą za wypracowany efekt. W takim systemie rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top3). To wciąż stosunkowo popularny model rozliczeń, lecz niesie ze sobą duże niebezpieczeństwo – można wszak osiągnąć natychmiastowy efekt za sprawą naruszania zasad określonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych zleceniodawcy, w związku z tym dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za usługi agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby przeprowadzić dokładny audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszystkie wyliczone w nim sugestie. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele niższe.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]