Czasem obraz jest wart więcej niż tysiące słów – to znane wszystkim porzekadło. Sprawdza się ono również w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od statycznych obrazów, aczkolwiek wraz z zaawansowaniem techniki i zwiększeniem dostępu do kinematografii, a potem telewizji i internetu, powoli zastąpiły je filmy. Współcześnie spoty stanowią jeden filarów wszystkich kampanii – nieważne, czy idzie o akcje społeczne, promocję jakiegoś produktu czy też kształtowanie wizerunki marki. Tak rozległe wykorzystanie filmów promocyjnych umożliwia głównie zróżnicowanie ich odmian, między którymi bez trudności można znaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do planowanej taktyki reklamowej.
Produkcja filmów – jak instytucje publiczne i firmy korzystają z nich do reklamy?
Spoty reklamowe są najpopularniejszym typem produkcji filmowych, niezastąpionym podczas promocji produktów. Doskonale znamy je z telewizji, lecz w ostatnim czasie istotnym sposobem ich dystrybucji stał się również internet – na co dzień natrafiamy na nie na portalach informacyjnych czy też YouTube, ponadto popularną praktyką jest nadawanie ich na ekranach w autobusach i tramwajach. Należy napomknąć też o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem taktyki kreowania właściwego wizerunku marki w oczach przyszłych pracowników i konsumentów. Ważnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich przygotowanie zamawiają nie tylko firmy, ale także inne podmioty – m.in. te parające się reklamą fundacji, miast bądź regionów czy organizacji charytatywnych. To narzędzie przydające się doskonale do ukazania postępów wszelakiego rodzaju inwestycji (na przykład budowy obwodnic czy hoteli), uroków konkretnego miejsca lub informacji o działaniach charytatywnych. Pokrewnym typem są filmy eventowe, stanowiące formę podsumowania rozmaitych wydarzeń.
Produkcja filmów – komu zlecić ich realizację?
Żeby promocja oparta o filmy reklamowe dała oczekiwane wyniki, muszą one cechować się wysoką jakością. Dlatego produkcję filmów należy zlecić wypróbowanej, profesjonalnej firmie. Poziom usług świadczonych przez dane studio zilustruje nam jego portfolio. ważne jest też to, jakiego oprzyrządowania ono używa. Chodzi między innymi o drony pozwalające na wykonanie efektownych ujęć z lotu ptaka, właściwie niezastąpionych w dzisiejszych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.