Kampanie dla telewizji i internetu – o produkcji spotów reklamowych

Kampanie dla telewizji i internetu – o produkcji spotów reklamowych

Spoty reklamowe to najczęściej 30-sekundowe produkcje filmowe, których głównym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej marki. Mogą być prezentowane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (ekrany w komunikacji miejskiej) czy też przed seansami w kinach. W dobie łatwego dostępu do sieci WWW świetnym pomysłem jest również udostępnienie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, np. przed filmami na YouTube albo jako treści promowanej na Facebooku. Dużo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najskuteczniejsza metoda na promocję usług i produktów.

Produkcja spotów reklamowych – liczy się niebanalny koncept

Spoty reklamowe przeważnie nie przekraczają trzydziestu sekund i przekazują treści w bardzo okrojonej formie, z tej przyczyny przy ich produkcji istotne jest twórcze, niestereotypowe podejście do wizualizowanego tematu. Ze względu na to, że reklamy w tradycyjnych mediach wyświetlane są w przerwach między programami, ich twórcy konkurują ze sobą w wyścigu o zdobycie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych sporą rolę odgrywa także właściwie dobrana muzyka.

Filmy reklamowe – zadanie dla profesjonalistów

Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy posiadają wysokiej jakości sprzęt (lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu, drony, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy wykorzystują zaawansowane oprogramowanie do postprodukcji – montażu, dźwięku czy korekty kolorów. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych angażują również zawodowych aktorów i lektorów. Podstawą udanego filmu reklamowego jest zawsze interesujący scenariusz przykuwający uwagę odbiorców, zadziwiający swoja inwencją, a nieraz nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.

Post Author: