Krótko o pozycjonowaniu

Krótko o pozycjonowaniu

Jeżeli chcesz zlecić pozycjonowanie i optymalizację, skieruj się na seo4.net

Istnieją trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest połączenie frazy z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić na ogół:
– miasto (przykładowo “saksofonista Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Sadyba”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest przydatna również wówczas, gdy firma ma nieduży budżet na reklamę i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy typ pozycjonowania to trafne i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą odpowiedniego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to także znacznie niższa konkurencja. Istotne jest też to, że rośnie tendencja do wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– golarka Braun Seria 5 srebrna,
– smartfon Huawei P8 biały,
– obuwie sportowe puma Turin II czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne w szczególności dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego piosenkarza, Tłusty Czwartek czy Dzień Matki. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Najczęściej powinno się zacząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny.

SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Post Author: