private blog network, wizytówki nap, publikacje z canonicalem

PBN – czym jest i jakie daje możliwości?

Aby odbiorca znalazł twój biznes musisz nie tylko mieć stronę firmową, lecz również postarać się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe fachowe i użyteczne dla klienta treści. Jednak nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci portali.

PBN – przydatne jako komponent szerszej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, bo są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez dużą agencję marketingową lub agencję SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są zwykle używane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co należy silnie zaznaczyć, ponieważ najlepsze rezultaty ich użycia widać w stosunku do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem należy przeznaczać wiele godzin na zachowanie ich w dobrej jakości.

Jak korzystać z PBN? Zalecamy publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP

Prywatne sieci portali bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie dodane są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej telefon czy adres e-mail, adres stacjonarny i nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych bądź artykuł, w którym dodano firmowe dane teleadresowe.

Inna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność pierwotnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach w sieci traktują jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są pomocne, godne przeczytania teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z inwestycjami, zdrowiem i aktualnymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Post Author: